KOPA - kamera górna stacja

Kamera na górnej stacji wyciągu na Kope

Info

Obraz z kamery obejmuje szeroką panoramę Kotliny Jeleniogórskiej od Pogórza Karkonoszy (po lewej) przez Wzgórza Karpnickie, Kowarski Grzbiet po zbocza Kopy i Śnieżkę (po prawej). Kamera jest obrotowa, w skrajnym lewym położeniu na pierwszym planie widoczny jest wyciąg krzesełkowy Zbyszek, w skrajnym prawym - Śnieżkę i fragment drogi prowadzącej od górnej stacji wyciągu (czarny szlak turystyczny).

Kamera należy do właściciela portalu WebCamera.pl, znajduje się na budynku górnej stacji wyciągu Zbyszek na Kopie (1377 m n.p.m.).

jestem
Po lewej stronie widoczna jest Kolej Linowa Zbyszek. To jednoosobowe krzesełko, o długości 2229 m, różnicy wzniesień 530 m i zdolności przewozowej 600 os./h, którym można dostać się na szczyt Kopy. Wyciąg jest czynny przez cały rok, pełni przede wszystkim rolę wyciągu turystycznego. Dodatkowo zimą, w przypadku korzystnych warunków śniegowych w górnych partiach Kopy, może służyć narciarzom - pozwala dostać się na najwyżej położona nartostradę kompleksu: Liczyrzepę, również na zjazd do znajdujących się niżej nartostrad Jan, Euro i Liczykrupa. Wyciąg krzesełkowy wybudowany został w 1959 roku, kilkakrotnie modernizowany. 15 października 1995 nazwany został na cześć Zbigniewa Pawłowskiego, długoletniego pracownika MKL .
W oddali po lewej dolny odcinek nartostrady Euro. Na wprost nartostrada Liczykrupa z wyciągiem krzesełkowym dwuosobowym, czynnym w zimie i dostępnym wyłącznie dla narciarzy.
Dalej: Hotel Gołębiewski, bezpośrednio za nim Husycka Góra  (770 m n.p.m.), po lewej stronie Czoło (874 m n.p.m.), po prawej Strzelec (751 m n.p.m.), pomiędzy nimi nieco dalej Grabowiec  (784 m n.p.m.).

Kamera obracając się w prawo ukazuje nam widok na północne zbocze Kopy, dalej na skocznię narciarską Orlinek, centrum miasta, Księżą Górę (628 m n.p.m.), Puhulankę (712 m n.p.m.), Osiedle Skalne. W oddali przy dobrej pogodzie widoczne miejscowości Ściegny, Kostrzyca i Kowary.
Kontynuując obrót kamera obejmuje górny fragment nartostrady Liczyrzepa i część pasma Kowarskiego Grzbietu z górującym Skalnym Stołem (1281 m n.p.m.).
Kończąc obrót widzimy Śnieżkę (1602/1603 m n.p.m.) i drogę, którą wiedzie Czarny Szlak turystyczny.
Za górną stacją wyciągu, na wprost prowadzi on na Równię pod Śnieżką, gdzie na wysokości ok. 1400 m n.p.m. krzyżuje się ze szlakami Niebieskim i Czerwonym. W lewo droga prowadzi na Śnieżkę, do Kotła Łomniczki oraz przez Czarny i Kowarski Grzbiet do przełęczy Okraj (1046 m n.p.m.), w prawo nad Kotłami Małego i Wielkiego Stawu na Główny Śląski Grzbiet. Z kolei skręcając za górną stacją w prawo Czarny Szlak prowadzi do kotła Białego Jaru, jest to tzw. Śląska Droga, którą ciągnąc się wzdłuż Złotego Potoku dociera w pobliże Dolnej Stacji Kolei Linowej na Kopę.

Ostatnia klatka

Obraz z kamery pochodzi ze strony : www.webcamera.pl

Zobacz również

Zapraszamy do nowego obiektu Nowoczesna Willa
więcej na www
Willa pod Brzeźnikiem

Miejsce na twoją reklamę.